2 مهر 1396

اهداف استراتژيک


رویکردهای مهم شرکت آذرآب در تعیین اهداف و سیاست‌های کلان به شرح ذیل است:

  • متعادل کردن کلیۀ استراتژی‌های شرکت اعم از توسعۀ نیروی انسانی، تکنولوژی، تحقیق ‏و توسعه و غیره به جای رویکرد منحصر به تولید و تدارکات
  • جهانی کردن شرکت در بلندمدت با پر کردن شکاف‌های موجود
  • تبعیت از معیارهای استراتژیک بازار و کسب فرصت‌های تجاری محیطی
  • گسترش منطقه‌ای و بین‌المللی در عرصۀ صنعت سنگین ‏

اهداف کیفی و بلندمدت شرکت آذرآب به شرح ذیل هستند: ‏

  • رشد و توسعۀ تکنولوژیک با محوریت بخش انرژی، پتروشیمی، معادن و فلزات
  • تقویت توان تکنولوژیک درجهتِ ساخت داخل، خوداتکائی داخلی وکاهش وابستگی ‏کشور و صنایع مرتبط
  • حفظ محیط زیست و استفادۀ بهینه از امکانات کشور در صنایع مرتبط
  • نظم‌دهی و بکارگیری تحقیقات صنعتی به عنوان ابزاری برای حل مشکلات تکنولوژیک ‏شرکت
  • افزایش نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود شرکت در قالب اولویت‌های بلندمدت ‏جمهوری اسلامی ایران
  • ایجاد ظرفیت‌های جدید تولیدی، طراحی، مهندسی و تحقیقاتی بر اساس رویکردهای این ‏برنامه
  • رشد منظم ارزش افزودۀ تولیدات
  • سعی در جهت هدایت سهم قابل توجهی از منابع مالی به بخش‌های تحقیقات، نوآوری و ‏ارتقاء تکنولوژی شرکت درجهت توسعۀ صنعتی کشور
  • آشنا ساختن پرسنل شرکت و کارشناسان خود با علوم و فنون جدید و مرتبط با صنایع ‏فعلی و آتی شرکت
  • تقویت بنیۀ تفکر علمی، فلسفی و سیستمی پرسنل شرکت و تشویق آنان به مطالعه و ‏تحقیق پیرامون پیشرفت‌های صنعتی مرتبط و ارتقاء تکنولوژیک شرکت
  • تاکید برای بکارگیری تکنولوژی مناسب به ویژه در رابطه با نرم‌افزار، سخت‌افزار، ‏مدیریت و سازماندهی ‏
    استفادۀ بیشتر از ظرفیت‌های مراکزعلمی و تحقیقاتی کشور در صنایع مرتبط
  • تلاش در جهت تحقق سهم رهبری و مشاوره در کلیه بازارهای داخلی ومنطقه ای  ‏
  • تلاش در جهت رخنه کردن در بازارهای بین‌المللی و ارتقاء سطح صادرات محصولات ‏و خدمات شرکت
  • تغییر گرایش مدیران میانی وعملیاتی از تولید (به تنهائی) به سوی مشتریان و بازار و ‏توأم با مسائل استراتژیک تولید-بازار
  • تلاش برای شناخت روش‌ها، ترفندها و ابزارهای رقبا در بازار جهت برنامه‌ریزی برای ‏افزایش توان رقابت با آنان
  • تحقیق پیرامون استفادۀ بهینه از انرژی کشور و دادن طرح های موثر در جهت جلوگیری ‏از اتلاف آن‌ها برای افزایش سهم بازار انرژی
  • استفاده از وسایل ارتباط جمعی کشورهای خارجی برای بازاریابی و تبلیغات
  • بازنگری در ساختار بازرگانی، بازاریابی و صادرات شرکت و ایجاد دپارتمان‌های لازم ‏در زمینه‌های مذکور

سیاست های کلی و بلندمدت آذرآب برای نیل به اهداف مذکور به شرح زیر هستند:

  • ایجاد مزیت‌های تکنولوژیک و ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات در قبال رقبا
  • به‌کارگیری روش‌های مرسوم در تکنولوژی برون‌زا و درون‌زا و مشارکت با پیشگامان ‏تکنولوژی در جهان
  • ایجاد زمینه‌های لازم برای گسترش روزافزون تبادل الکترونیکی اطلاعات تکنولوژیک ‏بر اساس پیشرفت‌های به دست آمده در جهان
  • تأکید بر توسعه امکانات موجود قبل ازایجاد واحدهای جدید در جهت اهداف بلندمدت
  • بهره‌گیری، تقویت و ایجاد هسته های مهندسی، طراحی، مشاوره و هدایت تلاش‌ها به ‏منظور اجرای طرح‌های مرتبط در سطح ملی وجذب تکنولوژی‌های مناسب
  • به حداکثر رساندن استفاده از ظرفیت های ماشین سازی و ساخت تجهیزات موجود در ‏شرکت ‏
  • به روز نگه داشتن طراحی و تکنولوژی ساخت محصولات
  • بهبود روشهای تولید به منظور کاهش میزان ضایعات و افزایش بازدهی نیروی انسانی ‏شرکت
  • تعمیق ساخت داخل کلیه محصولات فعلی وآتی با استفاده از امکانات کشور
  • افزایش بهره‌وری عوامل تولید و استفاده بهینه از مجموعۀ امکانات سخت‌افزاری، ‏نرم‌افزاری از طریق ایجاد و یا ارتقاء پیوندهای بین همکاران ملی و پیمان‌کاران جزء
  • ارتقاء توانایی‌های مدیریتی و سازماندهی
  • تحقق اصل آموزش مستمر و فراگیر در تمام سطوح شغلی و تقویت و تجهیز امکانات و ‏قابلیت‌های آموزش در شرکت
  • تنوع‌بخشی به کالاهای صنعتی صادراتی و افزایش تدریجی صادرات کالاهای سرمایه‌ای ‏و تکنولوژی‌بر
    ایجاد ساختاری توانمند جهت صادرات با هماهنگی عوامل درونی و محیطی
  • ایجاد مزیت‌های لازم از طریق رهبری قیمت، ارتقاء کیفیت محصولات وخدمات و ... ‏برای افزایش سهم بازارهای هدف
  • بکارگیری روش‌های مرسوم تجارت در کسب اعتبارات و سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های ‏بازرگانی و تکنولوژیک
  • جلب مشارکت بنگاههای صنعتی بالادست، هم‌ردیف و پائین‌دست در تقویت اعتبارات ‏مالی، زمینه‌های تحقیقاتی و تکنولوژی، طراحی و مهندسی، مهندسی خرید و پیمان‌کاری ‏عمومی
  • سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اطلاعاتی، تکنولوژیکی، توسعۀ نیروی انسانی و ... به ‏منظور ورود به کلاس جهانی
  • ایجاد شبکۀ تامین کنندگان و پیمان‌کاران جزء در جهت ارتقاء سطح تولیدات و فروش ‏شرکت  ‏

جستجو در سايت


شما مي توانيد در سايت و محصولات جستجو نماييد:

 

اخبار مهم


1 تير 1395
ارسال سري سوم محصولات غول پيكر شركت صنايع آذرآب
ارسال بزرگترين برج يك تكه به ارتفاع 42 متري پتروشيمي بوشهر

30 ارديبهشت 1395
Memorandum of understanding امضاي يادداشت تفاهم نامه بين شركت صنايع آذرآب و شركت جي اف ايي شوجي ژاپن
در نشست دوم روز چهارشنبه مورخ 95/2/29 شركت صنايع آذرآب با شركت JFE شوجي ژاپن به انجام امضاي تفاهم نامه بين طرفين پايان گرفت

23 ارديبهشت 1395
محصولات غول پيكر شركت صنايع آذرآب ميهمان جاده هاي ايران
باري ديگر محصولات غول پيكر شركت صنايع آذرآب ميهمان دو ماهه ي جاده هاي ايران مي باشد

 

نظر سنجی


 


تمامي حقوق اين صفحات به شرکت صنايع آذرآب تعلق دارد.